Follow Me on Twitter

Ala-Hai! Gambar SoSial Jehan Miskin Dan Tony Eusoff

Waaaa....lme gile Admin tak update blog...rase cam malas jek...tapi perasaan tu skang da ilang(kot). Anyway layan je la yer gambar artis kegemaran wanita masa kini dan sampai bila - bila nih iaitu Jehan Miskin dan Tony Eusoff.





P/S : Jangan marah ye sebab Admin lame tak update blog....bz sungguh bulan nih

Ala-Hai! Fauzi Dan Lisdawati Mendapat Seorang Puteri

Untuk pengetahuan umum, Lisdawati telah melahirkan bayi yang ke 2 berjantina perempuan yang diberi nama Nur Aina Fazneesya dengan selamat tanpa apa - apa masalah pada pukul 2.40 petang tadi dekat Hospital Islam Kampung Baru.

Tahniah Admin ucapkan kepada korang yek. Bile nak upload gambar bayi comel tuh? Admin nak tengok nih..hehe..Harap - harap dengan adenyer ahli baru dalam keluarge korang hubungan korang akan lebih bertambah rapat.

P/S : Sedikit info tentang maksud nama anak diorang nih Nur bermaksud cahaya, Aina (Mata) manakala Fazneesya (kesempurnaan atau kebaikan).


Ala-Hai! Waran Tangkap Khas Untuk Radhi OAG

Peguam Syarie dikenali sebagai Rubiah Jaafar yang mewakili isteri Radhi OAG, Shazlin Sharif, memohon mahkamah mengeluarkan waran tangkap terhadap Radhi OAG sebab gagal hadir pada perbicaraan. Bro, kalau macam ni la perangai sampai bila nak selesai kes ko?

Dengan itu, Hakim Syarie Ghazali Ahmad telah mengeluarkan waran tangkap terhadap Radhi yang berkuat kuasa hari ini dan menetapkan tarikh bicara pada bulan hadapan bersamaan dengan 1 Disember 2009 pukul 10.30 pagi. Cepat - cepat, salin tarikh..Hehe



Berikut adalah pengakuan bersumpah Shazlin dalam sesi soal balas hari ini bersama peguamnya Rubiah:

RUBIAH: Apakah alamat Puan? Adakah seperti dalam surat saman?

SHAZLIN: Ya.

RUBIAH: No kad pengenalan Puan?

SHAZLIN: 780618-10-5542.

RUBIAH: Dalam tuntutan cerai, Februari 2009 pihak defendan ada jatuh talak.. Di mana Puan pada masa itu?

SHAZLIN: Pada tarikh itu, saya berada di tempat kerja di 1307, Tingkat 13, Blok A, Damansara Intan.

RUBIAH: Pukul berapa?

SHAZLIN: Tak ingat, tetapi pada waktu pagi.

RUBIAH: Puan dapat panggilan telefon daripadanya atau puan membuat panggilan telefon kepada defendan (Radhi)?

SHAZLIN: Saya telefon defendan.

RUBIAH: Nombor telefon yang dihubungi?

SHAZLIN: 017-35.. saya tak ingat sebab dia selalu tukar nombor telefon.

RUBIAH: Apa yang diperkatakan dalam perbualan telefon itu?

SHAZLIN: Kami bertengkar dalam telefon dan dia lafazkan cerai. Dia kata, "Aku ceraikan kau dengan talak tiga terus." Saya jawab balik, "Thank you'.

RUBIAH: Semasa lafaz cerai itu dibuat, adakah Puan berada dalam keadaan suci, mengandung atau haid?

SHAZLIN: Saya berada dalam keadaan suci semasa lafaz cerai tersebut.

RUBIAH: Sejak Februari 2009, adakah masih tinggal bersama?

SHAZLIN: Kami tidak tinggal bersama sejak April 2008 sehingga hari ini.

RUBIAH: Semasa lafaz cerai itu dibuat, adakah Puan yakin defendan (Radhi) melafazkan secara sukarela atau dipaksa?

SHAZLIN: Dia tidak dipaksa. Sebelum dia melafazkan cerai, dia ada marah-marah dan kemudian terus lafaz.

RUBIAH: Selepas itu, apa terjadi?

SHAZLIN: Pada Julai 2009, kami bertengkar lagi ketika berSMS (khidmat pesanan ringkas).

RUBIAH: Siapa SMS dulu?

SHAZLIN: Tidak pasti.

RUBIAH: Apakah nombor defendan?

SHAZLIN: 017-355 6596.

RUBIAH: Apakah nombor Puan?

SHAZLIN: 012-355 9953.

RUBIAH: Apakah isi kandungan SMS yang dihantar?

SHAZLIN: Saya ingin mengesahkan lafaz cerai yang dibuatnya pada 25 Februari 2009. Defendan balas SMS saya itu.

RUBIAH: Apakah jawapan pihak defendan?

SHAZLIN: Lebih kurang begini jawapannya: "Saya (Radhi) tidak kata saya ceraikan kau, 'Oklah, I ceraikan you talak, 3, 2, 1?' Saya kata kalau." Kalau tidak silap, ia pada September 2008.

Kemudian, Shazlin memberitahu mahkamah bahawa mahkamah memutuskan lafaz cerai pertama tidak sah kepada peguam bela terdahulunya.

RUBIAH: Kemudian apa jadi?

SHAZLIN: Saya SMS Radhi tanya bagaimana dengan lafaz cerainya yang kedua. Katanya: "Yes, I did". Dia mengaku yang dia ada melafazkan cerai tersebut.

Peguam melampirkan sesalinan info SMS dari nombor telefon 017-355 6596 itu kepada mahkamah.

RUBIAH: Adakah pihak plaintif datang ke mahkamah untuk mengesahkannya dalam masa dua minggu?

SHAZLIN: Kami masih sedang dalam proses prosiding pengesahan cerai.

RUBIAH: Adakah pihak peguam terdahulu Puan mendaftarkan penceraian itu?

SHAZLIN: Tidak ada sebarang pendaftaran dalam masa 14 hari dari tarikh SMS dihantar.

RUBIAH: Adakah Puan yakin suara lafaz cerai itu adalah daripada defendan?

SHAZLIN: Saya yakin itu adalah suara pihak defendan.



P/S : Lepaskan je la Radhi oi...dah bukan jodoh kau...

Ala-Hai! Artis Lalai Punca Tak Bayar Hutang


Huhu..Admin ingat Faizal Tahir seorang jek yang lupa bayar hutang PTPTN dia, rupe - rupenyer ade lagi artis - artis tempatan kita yang lupa bayar. Artis tersebut adalah Awal Ashaari Dah Fahrin Ahmad.

Diorang nih bukannyer takde duit nak bayar tapi cume lupe jek sebab lalai sangat dengan kerja diorang.Menurut sumber, Nama diorang nih dah di blacklisted oleh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional. Ish3....kesian korang.

Ala-Hai! Majlis Resepsi Akhil Hayy dan Waheeda

Pada 16 Ogos 2009 yang lepas, Akhil Hayy dan Waheeda telah diijabkabulkan, dan pada 31 Oktober, semalam berlangsungnya majlis resepsi perkahwinan mereka berdua ini yang diadakan di Dewan Guthrie, Bukit Jelutong Shah Alam.










Lepak dulu kat blog nih lama - lama sikit, ade banyak lagi cerita - cerita lawak dan gossip - gossip panas artis yang korang tak bace lagi kat blog nih.

Blog Widget by LinkWithin